Сторінки

вівторок, 26 вересня 2017 р.

Академічне використання соціальних мереж на уроках

Цифрова грамотність… Протягом останніх 10 років ми простежуємо суттєвий вплив на вміння, якими володіють учні, на їхні навички спілкування. В онлайн-опитуванні «Центру досліджень Pew» про вплив цифрового інструментарію на вміння учнів писати, висловлюватись, описувати, створювати повідомлення - половина педагогів, які відповіли, сказали, що цифрові інструменти полегшили цей навик учнів. Окрім того, при використанні цифрових інструментів учні були ще й більш зацікавлені та мотивовані в писанні.

Інше опитування: 40 відсотків педагогів заявили, що їхні вихованці одразу після написання вдалих текстів публічно ділились ними з використанням таких цифрових інструментів як вікі, блоги та соцмережі. А також, що більшість дітей успішних в написанні великих текстів, вже мали вдалий досвід в своїх особистих профілях при написанні коротких постів в соцмережах.
Враховуючи цей факт, педагогам варто звернути увагу на написання саме коротких текстів, так званих постів, які в подальшому, як свідчать дослідження, допомагають справлятися із великими текстами.
Instagram, Twitter, Facebook, і навіть Snapchat - це інструменти, які застосовують наші учні, і ми, педагоги, можемо також використати їх у класі, щоб допомогти дітям практикувати мікрописання, щоб покращити загальні уміння спілкуватись та писати.
Вчителі все частіше використовують технології, бо можливості для соціальних ЗМІ та інших засобів для мікрописання є безмежними. Учні відчувають, що створення малих текстів і писання загалом є актуальним для спілкування і презентації своїх думок та ідей у ​​цю цифрову епоху.
Зокрема, Instagram і Twitter можуть бути потужними інструментами, які допоможуть студентам практикувати мікрописання для більшої аудиторії ніж вчитель чи викладач, який читає одноосібно есе, чи будь-який інший текст свого учня, і після чого відправляє його у смітник, або видаляє з електронної пошти.
Студенти можуть використовувати Instagram, щоб показати фото чи колаж для своєї аудиторії, супроводжуючи це поясненням значення знімку у відповідному просторі.
Цей вид діяльності допомагає студентам більше дізнатись один про одного, а головне, це дозволяє їм бути творчими і в письмовій формі інформувати про теми, які безпосередньо стосуються їхнього повсякденного життя.
«Соціальні медіа мають більш широку аудиторію і більше схильні до уваги інших. Добре зроблене есе може бути корисним з дидактичної точки зору, але добре написаний твіт, або підпис під фото в Instagram, дарує учневі не просто схвальний відгук педагога чи хорошу оцінку, він надає усвідомлення, що ти цікавий великій кількості людей, що ти є лідером, і іншим до тебе не байдуже», - каже Ханна Менендез, педагог з коледжу у Флориді.
Менендез впровадила кілька дійсно цікавих та соціально впливових проектів зі своїми учнями, використовуючи мікрописання. Один з них вивчав засоби масової інформації представників іммігрантів та біженців. Він попросив декілька міжнародних студентських організацій, дозволити інтерв'ювати та фотографувати іноземців, які здобувають в навчальних закладах його міста освіту, та які бажають поділитися з ним своїми особистими історіями. Він створив профіль на Instagram, який містив фотографії цих студентів з їхніми особистими одкровеннями та історіями про них у вигляді есе, інтерв’ю, розповідей і т.і.
Такий тип проекту дозволяє студентам бачити, наскільки важливими і потужним є вміння описувати та розповідати, і як можна використовувати соціальні мережі для поширення позитивного повідомлення або ідеї.
Але паралельно в час, коли нам доводиться битися і розбиратись з фальшивими, фейковими, як їх називають підлітки новинами, учням легше пояснити роль та вагу вміння правильно описувати і висвітлювати події, які їх оточують.
Коли ми розглядаємо навички ХХІ століття, важливо бачити студентів як співнаставників у власному навчанні. Соціальні медіа - це джерело, де більшість із нас, включаючи учнів, отримує значну частину інформації. Тому так важливо інтегрувати цифрові платформи та інструменти соціальних засобів масової інформації в аудиторію, щоб подолати розрив, між традиційним досвідом вчителів та навичкам 21-го століття, які наші учні мають розвинути.
«Дуже важливо, щоб студенти застосовували критичне мислення та дослідницькі навички, при написанні своїх матеріалів для соціальних мереж, в яких вони вже проводять і певно проведуть більшість свого життя», - каже Менендез. Заохочення і ще раз заохочення до критичного мислення, аналізу та синтезу в мікроописах є гарним підходом.
При створенні завдань для учнів, таких як аргументаційний або описовий абзац, важливо підкреслити, що навички, які використовуємо у довгостроковій формі, скажімо, дослідницький документ або нарис, так само застосовують в мікроописах. Таким чином учні зможуть створювати фрагменти, які включають в себе дослідження та навички критичного мислення. Тоді частини великого завдання легко розбиваються на малі пости, а в підсумку складаються у великий текст наприклад, есе, чи реферат, або навіть певна дослідницька робота.
Отже впровадження цих аспектів та порад допомогло б педагогам урізноманітнити заняття, пов’язати їх з буденним життям учнів, і студентів які завжди думають: а навіщо це мені? Навчання у такій формі відповідає учням на це сакральне запитання.
Юрій Коноваленко. За матеріалами edutopia.

Немає коментарів:

Дописати коментар